יום רביעי, 15 בפברואר 2012

לדבר ב18 דקות

לא לכל אחד זה קל.
ישנם כאלה שמתקשים בכלל לדבר, ובטח בפני קהל. ויש את אלה שאם תתןלהם במה, הם יתחילו ולא ידעו לסיים, אלא רק כאשר יעשו להם סימנים של עייפות.
מי שחושב שהוא לא שייך לאף אחת מהקטגוריות, עבורו הוקמה אפשרות טכנולוגית "מדליקה" (אפרופו חנוכה)
"TED"- ראשי תיבות -בתרגום חופשי-טכנולוגיה, בידור ועיצוב.
מדובר בועידה המתכנסת פעם בשנה. הוקמה בשנת 1984. שמה למטרה להפיץ רעיונות בתחומים שונים.גדולים וחשובים כבר עמדו על הבמה ודיברו- ביל קלינטון, אל גור
ראש ממשלת בריטניה. ביל גייטס ועוד.
אבל מה שיפה הוא שגם "פשוטי העם" יכולים לעמוד על אותה הבמה. אתה רק צריך לבחור נושא מעניין ולדבר עד 18 דקות. קצר ולעניין.מתאים לתפיסת המאה ה21 , עליה אנחנו מדברים כ"כ הרבה בתואר שלנו.
גם בארצנו הקטנטונת היא כבר בקרה, הועידה. זה קרה בשנת 2010, בתל אביב.
המטרה בועידה הייתה לספק סקרנות אינטלקטואלית של קהל מעורב. הארוע לא היה סגור ל V.I.P.
ההרצאות עולות חינם ליוטיוב החל משנת 2006.בשנת 2009 האתר של הועידה יזם את פרוייקט התרגום. 20,000 סרטונים תורגמו ל 82 שפות. מדהים!
באפריל 2009 ניצפו כ-100 מליון סרטונים.
זיפזפתי קצת באתר. הנושאים מגוונים, מסקרנים, מצחיקים ואפילו הזויים.
בחרתי עבורכם לקט מהם- "גינה בדירה שלי","לבנות את המח המוסיקלי","3 דברים שלמדתי בזמן שהמטוס שלי התרסק" , "איך לקשור את השרוכים" ," פילוסופיה בכלא"
ועוד.
מרתק להציץ פנימה ולהיות חלק מהחוויה.המרצים כ"כ מיומנים. מדברים ברהיטות ובצורה שמרתקת את השומע, שעל פניו ניתן לארות כיצד הוא גומע את הנאמר.
הרבה הומור, מצד המדבר, והרבה קולות לחוק מתגלגלים מהקהל. הצילום, גם עליו ניתנה חשיבה מדוקדקת. המצלמה נעולה על המרצה, ורק מפעם לפעם ניתן לראות את הקהל. כמובן שהמרצה נעזר במצגת משוכללת, בנויה כמו שצריך.
לא אשכח את הסרטון שצפינו יחד עם ד"ר גילה קורץ,על פרופסור צעיר , מרצה מוכשר ביותר, שחלה בסרטן . הוא עמד על הבמה ושיתף את הקהל בהשקפת עולמו האופטימית.הסרטון היה מרתק, מעורר המון נקודות לחשיבה ומרגש במיוחד לאור העובדה שכעבור זמן קצר מאד הוא נפטר.
לאחרונה נחשפתי לקישור ששלחה חברתי ללימודים, גלית ורדי, של הרצאה נוספת ב "TED", על משחקים לימודיים,בהקשר לקורס שאנו לומדים בימים אלו.
אם היה לי עוד זמן פנוי, הייתי שמחה לשבת מול המחשב ולצפות בכמות העצומה של הסרטונים.

ואולי, רק אולי, פעם כשאפתח את האתר ,אמצא שם על הבמה , מכר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה